Ambtelijk secretaris ondernemingsraad (OR, COR, BOR, MR)
Het is voor een OR soms niet helemaal duidelijk welke ondersteuning gewenst is, maar ook wat voor soort ondersteuning een ambtelijk secretaris kan bieden. Daarom heb ik een vragenlijst ontwikkeld, waarop alle werkzaamheden staan die een ambtelijk secretaris zou kunnen doen. Na het aankruisen van alle gewenste ondersteuning is het vrij eenvoudig vast te stellen of een AS-plus, een AS of alleen een notuliste (met kennis van de medezeggenschap) nodig is. Vraag gerust deze lijst op via info@gradasnoek.nl
Mogelijke taken
Ondersteunende taken
- organiseren van de overlegvergadering met de bestuurder (bijeenroepen, opstellen en verzenden van de agenda en bijbehorende stukken)
- opstellen van notulen van de overlegvergadering alsook intern verspreiden (plaatsen op intranet)
- opstellen brieven (waaronder advies- en instemmingsbrieven)
- opstellen jaarverslag
- opzetten en beheren van het archief
- organiseren bijeenkomsten, training, scholing en verkiezingen)
Coördinerende en beleidsvoorbereidende werkzaamheden
- adviseren ten aanzien van voeren secretariaat
- mede opstellen en coördineren van beleidsplan en werkplan OR
- coördinatie besluitvorming binnen de OR (bewaken procedures en processen)
Overige taken
- coachen en adviseren
Tarief
Het tarief (per uur, exclusief btw) is afhankelijk van de uit te voeren taken. Tarieven zijn altijd inclusief reiskosten en reistijd; alleen de daadwerkelijke gewerkte uren worden in rekening gebracht.
Project- en managementondersteuning
Het ondersteunen van ‘projecten’ is heel divers, maar per definitie tijdelijk. Voorbeelden zijn IBC (Interne Bezwaren Commissie), (gemeentelijke) adviescommissie (Sociale Zekerheid), VAR (Verpleegkundige Adviesraad), Projectteam Ruimte voor de Waal, etc. De taken voor dit soort commissies en raden zijn vergelijkbaar.
Mogelijke taken
Projectondersteuning (Prince2 gecertificeerd)
- ondersteuning projectleider(s)
- bijhouden projectadministratie
- rapportages en registers beheren
- termijnen bewaken
- (complexe) correspondentie
- (complexe) planning
- notuleren diverse vergaderingen
Managementondersteuning in alle werkgebieden
- agendabeheer
- verzorgen correspondentie / concipiëren teksten en brieven
- organiseren van vergaderingen (bijeenroepen, opstellen en verzenden agenda en bijbehorende stukken)
- opstellen notulen van vergaderingen alsook (intern) verspreiden (plaatsen op intranet)
- bewaken acties
- opstellen jaarverslag
- opstellen in- en externe nieuwsbrieven (CMS)
- opzetten en beheren archief
- organiseren bijeenkomsten (training, scholing etc.)
- bijhouden e-mailaccounts
- verzorgen zakelijke reizen en (interne) events
- factureren
- betalingen en incasso’s
Advisering inzake secretariaten
- herinrichting secretariaat
- evt. begeleiding/coaching
- HNW
- gebruik Social Media
Tarief
Het tarief (per uur, exclusief btw) is afhankelijk van de uit te voeren taken. Tarieven zijn altijd inclusief reiskosten en reistijd; alleen de daadwerkelijke gewerkte uren worden in rekening gebracht.
Notuleren
Ook hier geldt dat ik zeer veel ervaring heb in het notuleren van allerlei soorten vergaderingen, zoals VVE-vergaderingen, huurdersvergadering, begrotingsvergadering, ALV, ondernemingsraadsvergadering, overlegvergadering, remuneratievergadering, zorginkoopvergadering etc.
De tarieven zijn inclusief reiskosten en reistijd.
Tarief
- Besluitenlijst, uitwerken 1:1 € 40,00
- Uitgebreid samenvattend verslag (< 16 personen), uitwerken 1:2 € 55,00
- Uitgebreid samenvattend verslag (> 16 personen), uitwerken 1:2 € 60,00